Wat is targeting?

Target is een Engels woord voor doel. Targeting is de term waarmee wordt aangeduid welke instellingen de adverteerder gebruikt om haar doelgroep te bereiken. Elke advertentie netwerk heeft zijn eigen mogelijkheden. Zoals de locatie van de bezoeker, het tijdstip, het zoekwoord of apparaat. Ga doelgericht op zoek naar klanten waarbij jij je producten of diensten effectief kan benaderen. Dit betekent dat je de juiste doelgroep moet kiezen die je product willen kopen en dat je advertenties uiteindelijk bij hen terecht kan komen.
Hoe werkt het?
Als je niet goed je doelgroep kiest, dan zal geen van de mensen op wie je adverteert reageren. Dit komt omdat ze dan niet echt geïnteresseerd zijn in je product.
Als je product veel bereik heeft, maar zeer weinig omzet, dan is je targeting waarschijnlijk het probleem. Ga dan geen geld meer aan reclame verspillen, maar doe een stap terug om te beslissen wie de grootste kans heeft om je product te kopen.
Targeting is het selecteren van de groep mensen waarvan je denkt dat ze waarschijnlijk klanten worden (de doelgroep). En ervoor zorgt dat je boodschap tot hen komt.
Er zijn diverse methodes beschikbaar die gebruik kunnen worden als het gaat om targeting.
Maak gebruik van de juiste kanalen, social media. Wist je dat bijvoorbeeld: Facebook veel meer bereik heeft bij ouderen en dat SnapChat dit weer bij de jongere doelgroep heeft. En dat Pinterest veel meer vrouwelijke gebruikers heeft dan bijvoorbeeld Tumblr.
Heb je hulp nodig of zijn er vragen? Neem dan contact op of lees meer op onze kennisbank.