Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Reviews op mijn website?

Afbeelding bij wat is Reviews op mijn website en wat kan je ermee

Met Reviews op je website help je bezoekers te overtuigen van betrouwbaarheid en kwaliteit van jouw bedrijf. Hiermee onderscheid jij jezelf van de concurrentie. En als je op wil vallen online, overweeg dan om reviews op je website te plaatsen van een of meerdere bekende bronnen en verbeter je aanwezigheid en vindbaarheid zoals vermeldingen erbij:

  • Vertoning bij Google mijn bedrijf
  • Facebook
  • Feedback Company, TrustPilot, Kiyoh of Klantenvertellen.
  • Een boost voor Shopping Ads
  • Sterren bij Google Ads
  • Organische sterren bij de reviewpagina

Je kunt het plaatsen hiervan zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt. Je ziet dat veel websites gebruik maken van een paar tekstuele recensies met een plaatje van sterren of een cijfer erbij. Als je echt betrouwbaar over wil komen, kan je voor een live weergave van geverifieerde reviews kiezen.

Hoe plaats ik Google reviews op mijn website?

Om dit op je website te plaatsen. Heb je een eigen vermelding nodig in Google Mijn Bedrijf en wat positieve recensies.

Wij leggen hieronder uit hoe je dit kan embedden (insluiten) op een WordPress website met de Google Reviews Widget van Rich Plugins.

Ga naar Google en download en activeer de Google Reviews Widget plugin

  • Login bij WordPress
  • Open het tabblad plugin
  • Kies voor nieuwe plugin
  • Zoek naar Google Reviews Widget
  • Download en activeer de Widget
  • Open de Widget settings via Instellingen – Google Reviews

Waarom kan het op je website belangrijk zijn?

  • Het kan bijdragen aan je rankings?
  • Veel consumenten online recensies leest voordat ze een aankoop doen, en dat deze consumenten meer dan 10 recensies lezen voordat ze vertrouwen krijgen in een bedrijf.
  • Dat mensen vaak net zoveel vertrouwen hebben in reviews als in een persoonlijke aanbeveling van vrienden of familie? terwijl het op een website ook wel eens hartstikke nep kan zijn. Het heeft daar in tegen een goede reputatie omdat ze vrijwel altijd door echte individuen geschreven zijn. Mensen die veel bijdragen worden hiervoor ook beloond met het stempel ‘Local Guide’.
  • Met gemiddeld 4,2 tot 4,5 sterren haal je het beste effect voor je bedrijf. Met 5 sterren wordt het mogelijk als ‘verdacht’ gezien door consumenten. Het is dan ook af te raden om negatieve reviews te weren. Mocht je toch een negatieve review krijgen, reageer hier dan wel op. Google geeft ondernemers ook de mogelijkheid in Mijn Bedrijf om te reageren.
  • Dat recensies van Google Mijn Bedrijf en Facebook helemaal gratis zijn.

Heb je hulp nodig of zijn er vragen? Neem dan contact op of lees meer op onze kennisbank.

0
    0
    Je bestelling
    Je winkelmand is leegTerug naar SEO-Dokter
      Pas promo code toe