Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Linkbuilden voor meer bezoekers

Afbeelding bij wat is linkbuilden naar linkbuilding en wat kan je ermee

Linkbuilden

Linkbuilden is niet alleen gunstig omdat het kan bijdragen aan betere rankings en verkeer van organische zoekresultaten, maar het heeft ook een aantal andere voordelen die jouw bedrijf ten goede kunnen komen. Als je bijvoorbeeld een nieuw product lanceert dat nog nooit eerder is gezien en echt revolutionair is, krijg je hierdoor waarschijnlijk veel links naar jouw website. Je kan ook een geweldig artikel schrijven waarmee je probeert de beste in jouw branche te zijn (en dat ben je ook!), dan krijg je waarschijnlijk links als resultaat.

Geen van deze activiteiten, het creëren van een geweldig product en het schrijven van een geweldig artikel, zal zijn gedaan vanwege het voordeel van linkbuilden. Toch zijn de verwijzende links naar jouw site een gevolg van deze activiteiten. Daarom moeten we linkbuilding niet als een op zichzelf staande activiteit beschouwen, maar als iets dat verbinding maakt met andere delen van jouw organisatie en waarvan het voordeel verder gaat dan de links zelf.

1. Relaties opbouwen

Linkbuilden kan vaak gepaard gaan met het bereiken van andere relevante websites en blogs in jouw branche. Dit bereik heeft vaak betrekking op de promotie van iets dat je zojuist hebt gemaakt, zoals een artikel of een infographic. Een gemeenschappelijk doel is om een ​​link te krijgen, maar er komt veel meer bij kijken dan alleen dit. Linkbuilden kan je helpen langdurige relaties op te bouwen met belangrijke beïnvloeders in jouw branche, en deze relaties kunnen betekenen dat jouw bedrijf hoog aangeschreven en vertrouwd wordt. Dit is op zich waardevol, zelfs als we linkbuilden even vergeten, omdat je echte evangelisten en pleitbezorgers voor je bedrijf creëert. In sommige gevallen kun je relaties opbouwen met schrijvers of journalisten die uiteindelijk contact met je opnemen en om jouw hulp vragen in plaats van andersom.

2. Verwijzingsverkeer verzenden

We hebben het gehad over de impact van links op je rankings, maar hoe zit het met de impact van links op verwijzingsverkeer? Een goede link van een drukbezochte website kan ook leiden tot meer bezoekers. Als het een relevante website is, is de kans groot dat het verkeer ook relevant is en kan leiden tot een toename van leads of verkopen. In deze situatie gaat de waarde van een link niet alleen over SEO – het gaat over klanten. Als je links naar jouw website kunt plaatsen voor mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in wat je doet, kunnen ze doorklikken. Natuurlijk halen ze hun creditcard misschien niet meteen tevoorschijn en kopen ze niet meteen bij je, maar ze weten nu wie je bent en wat je doet.

3. Merkopbouw

Goede linkbuilding kan je helpen jouw merk op te bouwen en je te vestigen als een autoriteit in jouw branch. Er zijn enkele technieken voor het bouwen van links, zoals het maken van inhoud, waarmee mensen de expertise van jouw bedrijf kunnen laten zien. Dit kan een grote bijdrage leveren aan het opbouwen van jouw merk. Als je bijvoorbeeld een artikel maakt op basis van branchegegevens en deze publiceert, heb je een kans om er bekend om te worden in jouw branche. Bij linkbuilden kan wederkerigheid een grote rol spelen. Als je links wil hebben kan het goed zijn om ook open te staan voor het plaatsen van links. Zo kan je jouw expertise tonen en andere mensen in jouw branche vragen om het woord te verspreiden, maar ook anderen hetzelfde te laten zien door zelf te verwijzen naar relevante informatie van conculega’s.

Voordat je links bouwt, heb je iets van waarde nodig. Vaak is dit een specifiek artikel of product op jouw website. Je bouwt links naar gespecialiseerde bronnen zoals een blogpost, tool, onderzoekstudie of een afbeelding. Soms bestaan ​​deze middelen al lang voordat je begint met jouw campagne voor het opbouwen van links. Andere keren maak je deze bronnen specifiek met het doel om koppelingen te maken.

Dit introduceert de concepten van het verdienen van links en ‘het verdienen om te rangschikken’. Alle linkbuilding-campagnes moeten beginnen met iets dat de moeite waard is om naar te linken. Het is erg moeilijk om links naar webpagina’s met een lage waarde te bouwen, maar als je begint met iets echt waardevols dat mensen nuttig of waardevol vinden, is linkbuilden een veel gemakkelijkere onderneming. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je op de lange termijn de kans vergroot dat je links krijgt waar je niet om hebt gevraagd.

Lees meer over Linkbuilding

Heb je hulp nodig of zijn er vragen? Neem dan contact op of lees meer op onze kennisbank.

0
    0
    Je bestelling
    Je winkelmand is leegTerug naar SEO-Dokter
      Pas promo code toe